OBJECTIUS
- Conèixer i experimentar el concepte d'empatía
- Treballar cooperativament amb un objectiu comú
- Practicar la comunicació no verbal
ACTIVITATS
- Qué
es la empatía: Lluvia
de ideas, Power
Point i Preguntas
- “Los
favores”
En
clase hablamos sobre qué son los favores, cuándo hacemos favores y
cuándo nos hacen algún favor; así podremos concluir lo cotidianos
que son a lo largo del día.
Finalmente
se entrega a los alumnos organizados en tres grupos pequeños el
siguiente cómic, y se les pide que creen su propia historia en la
que aparezca un favor
“La
torre”
Procedimiento:
Al
grupo completo se les indica que sin hablar entre ellos deberán
construir una torre humana sobre la base de 4 sillas. Cuando se tenga
la torre construida, deberán indicar por gestos que han conseguido
el objetivo [hacer la torre] y deberán mantenerse en esa posición
durante 10 segundos que se contaran como una cuenta atrás.
Hola, Eva! Què tal?
ResponderEliminarHe visitat el teu blog. Pensava que m'havia equivocat. Però no. No era el meu. Es veu que a les dues ens agrada el color rosa!
Bé, canviant de tema. M'he fixat en el dibuix en que un gat es mira al mirall i veu un lleó. Em sembla preciós i em fa pensar. Em produeix una gran tendresa.
Seguim!
Rep una cordial salutació!
Ana Herrero
Hola Eva,
ResponderEliminarPrimer de tot dir-te que considero que el treball de l'assertivitat és molt important, i no només amb aquells alumnes que presenten conductes disruptives, si no amb tot l'alumnat, ja que considero que és una habilitat que els ajudarà a sortir-se'n i a gaudir de la seva vida, tan personal com professional.
També m'agradaria demanar-te si després de cada sessió feu com una espècie de recull de les sensacions que han tingut o de les conclusions a les que arriben després de fer cada activitat, per a què i quan els pot ser útil en el seu dia a dia.
Et segueixo llegint!
Laia
Hola Eva,
ResponderEliminarM'agrada molt la temàtica del teu projecte. Seria ideal que tothom actués davant qualsevol situació de manera assertiva evitant així l'agressivitat o bé la passivitat. No tothom aconsegueix ser assertiu en tota situació però és quelcom que es pot canviar a través del seu "entrenament". Penso que el taller que planteges és una bona resposta per tal d'aconseguir que el perfil d'alumnat que comentes augmenti la seva capacitat assertiva en diferents situacions i disminuir així les situacions conflictives o de passivitat que es donen al centre.
Con diu Laia, estaria bé poder saber una mica les sensacions que n'extreuen o les conclusions a les que arribeu.
Una salutació!
Esther