jueves, 25 de abril de 2013

CINQUENA SESSIÓ

CINQUENA SESSIÓ_ 26 DE MARÇ




OBJECTIUS

-Conèixer i entendre el concepte de pressió de grup


ACTIVITATS


-Pluja d'idees
-Preguntes guiades a partir del visionat del video "La guerra secreta de Lisa Simpson", capítol 25 de la vuitena temporada de la sèrie animada "Los Simpsons".
En aquesta sessió es van treballar la pressió de grup. Per iniciar la dinàmica es va fer una pluja d'idees sobre el concepte pressió de grup. Al principi van sorgir només connotacions negatives però reconduint lesideesdel grup van comprendre que la pressió de grup també pot resultar positiva, per exemple quan animem al nostre equip de futbol o quan la familia ens anima a esforçar-nos a fer alguna cosa, etc. ES va arribar a la conclusió que la pressió de grup positiva ens ajuda a no rendir-nos, a continuar endavant, a esforçar-nos, aconfiar en nosaltres, a augmentar l'autoestima, etc. Per treballar aquest concepte es va visionar un capítol de la sèrie animada "The Simpsons" titulat "La guerra secreta de Lisa Simpson",últim capítol de la vuitena temporada,que podem veure en el següent enllaç: http://www.simpsonizados.com/es-178-8x25-La-guerra-secreta-de-Lisa-Simpson.html
Abans de posar el video es van llegir les preguntes que es traballaríen per fixar-nos en allò que més ens interasaba del capítol i després del visionat es van compartir comentaris, opinions, tec, apartir de les preguntes proposades i altres que van sorgir en la conversació. A continuació es destaquen les principals:

- ¿Porque va Bart a la academia militar?
- ¿Porque va Lisa a la academia militar?
- ¿Que dificultades tiene Lisa para su ingreso?
- ¿Es aceptada Lisa por sus compañeros?
- ¿Como se siente Lisa en la academia?
- ¿Como se comporta Bart con ella ?
- ¿Le influye a Lisa la presión de grupo?
- ¿Le influye a Bart la presión de grupo? 
- ¿Como logra Lisa superar la prueba final?

AVALUACIÓ/ VALORACIÓ


l'assistència de només dos alumnes al taller ha fet que haguèssim de suspendre la sessió. El fet s'ha comunicat al tutor del centre i al cap d'estudis i es prendran les mesures necesàries.

3 comentarios:

  1. Eva, em sembla realment interessant que tracteu aquest tema amb els alumnes. La veritat és que durant l'adolescència la pressió de grup té una gran importància i fa que moltes vegades s'actue de manera distinta a la que es voldria. Crec que de la manera que has plantejat l'activitat es poden traure moltes reflexions interessants.

    ResponderEliminar
  2. Hola Eva,
    Em sembalava una idea interessant i vistosa. Llàstima que no s'hagi pogut dur a terme la valoració per falta de membres. No ho provaràs de fer una altra estona?

    Tot i això crec que és un tema d'interés, s'ha de treballar ja que a aquestes edats la pressió de grup té molta influencia entre els membres.

    ResponderEliminar
  3. Hola Eva,

    Espero que puguis retomar l'activitat ja que penso que és molt bona idea. Fa uns anys vaig fer un curs on ens van posar un video que anava relacionat amb la pressió social, de com canvia la gent a causa de les persones del seu entorn.

    Et deixo el link i espero que et serveixi:
    http://www.nfb.ca/film/balablok_english/

    Ànims!

    EMma

    ResponderEliminar