AVALUACIÓ/VALORACIÓ
Teníem prevista realitzar una sessió final amb el grup valorant l'experiència del taller i fer un petit piscolabis per acomiadar-nos tots però s'ha decidit suspendre el taller per les faltes reiterades de molts dels alumnes.
La decisió s'ha pres des del departament d'orientació juntament amb el cap d'estudis d'ESO.
Als alumnes que no han assistit al taller de forma reiterada se'ls ha enviat una notificació a les seves famílies informant de les faltes d'assistència a l'institut.
Pensem que com que són alumnes que es troben en situació d'expulsió temporal de l'institut per faltes greus o lleus reiteratives no tenen interés en assistir a l'institut a l'hora senyalada, al migdia y només una hora.
D'altra banda pensem que haguès funcionat millor realitzant el taller amb els grups classe i no escogir als alumnes expresament i d'entre totes les aules de primer d'ESO. Pensem que potser funciona millor si el taller es realitza com quelcom interessant per tots, sense etiquetar a cap alumne. L'any passat vam realitzar un taller semblant amb un grup classe de tercer d'ESO i va funcionar molt bé, la motivació i la participació va ser molt alta, molt diferent del taller d'aquest any.
Hola Eva! Una pena que no s'hagi pogut dur a terme les propostes per manca de participació dels nois i noies. És quelcom important treballar l'assertivitat i és molt bon enfocament treballar-ho amb els alumnes que tenen mal comportament.
ResponderEliminarCert és, que si aquests nois/es ja deuen estar poc motivats, el fet de catalogar-los, tal com deies tu, encara ha fet que en tinguin menys interès. Potser treballat de manera global, amb la resta de conpany hagués funcionat millor.
Nosaltres a l'escola, tenim un grup de mediació per treballar els conflictes i les faltes dels alumnes. l'equip de mediació, format per dos alumnes de cada classe de l'ESO, supervisats per la psicopedagoga, s'encarreguen de mediar quan hi ha un conflicte, d'organitzar jocs o activitats quan hi ha problemes amb un grup... es tracta d'una escola petita, però funciona prou bé.
Sempre hi ha algún cas, que no conseguim arribar, però seguim buscant la manera.
Molts ànims!
Hola Eva,
ResponderEliminarPenso que el taller estava molt ben enfocat però potser el problema ha estat no treballar amb tot el grup. El fet d'etiquetar-los ho poden haver interpretat com a quelcom negatiu,(potser ho han interpretat com que s'ha ajuntat "els pitjors" de cada classe) encara que l'objectiu era aconseguir una millora per a ells/es.
Em ve al cap, quan treballava "problemes" que sortien a l'aula amb alumnes de 6è.Normalment trèiem més profit si, després de parlar-ho amb els alumnes implicats, ho enfocava de forma més genèrica per a tots dedicant-hi un parell de sessions de tutoria.
Però bé, sempre s'ha de seguir treballant i continuar a partir del que s'ha fet!
Molts ànims! i molt bona feina!!!!
Marta Parra
Hola Eva,
ResponderEliminarQuin greu que no hagi funcionat el taller. Crec que a l'hora de qüestionar-te el que ha pogut fallar s'ha de fer des de totes les vessants: institut, joves i taller. Ha col·laborat el centre a tirar endavant el taller? Han participat els professors/es, psicopedagog/a activament? Es mostraven motivats els joves? El taller estava ben plantejat?
Crec, també, que treballant-ho amb tot el grup pot ser haguessin millorat els resultats, per què no plantejar l'assistència obligatòria o traslladar el taller en les sessions de tutoria. Però, bé, pel que he anat llegint, al teu blog, gosaria a dir, que hi ha una manca d'interès i motivació per part de l'institut. Per què no el replanteges partint dels interessos dels joves?
Segur que te'n sortiràs companya! Aprendre és això.
Ànims!
Hola Eva,
ResponderEliminarPotser el problema és de plantejament. Si engegues mesures "reparadores" i no punitives a faltes greus, el que no pots és executar l'expulsió també perquè llavors és difícil treballar educativament i assolir el compromís. Si castigues, els joves ja estan "pagant" per les seves accions i els tallers no els aporten res (al seu parer, és clar!). Si pactes no expulsar a canvi d'engegar un taller com a mesura no punitiva i reparadora, donant la oportunitat de fer un treball educatiu a canvi de no castigar, llavors tot tindria més sentit...
En tot cas, això és quelcom que hauràs d'avaluar amb l'institut. Seria necessari que valorin les diferents vies i discerneixin entre casos, també fent agrupacions més "naturals" per facilitar l'èxit de l'experiència.
Ja ens aniràs informant...i ànims!
Eli