lunes, 16 de abril de 2012

PLA DE TREBALL - FASES


FASE 1 : Recollida d’informació DATA: presentació del Pre-projecte -principis de Març HORES: 10
- Objectius: Recollida d’informació
- Destinataris/àries: alumne en pràctiques, tutor dels alumnes i tutor de l’alumne en pràctiques
ACTIVITATS I CONTINGUTS
- Reunió amb l’orientador del centre (tutor de pràctiques)
- Reunió amb la tutora del grup d’alumnes
- Assistència als grup d’habilitats socials amb els que s’està treballant actualment al centre
- Reunions amb els educadors socials que porten els grups d’habilitats socials del centre ja existents
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
- Reunió-entrevista amb l’orientador
- Reunió-entrevista amb la tutora del grup
- Observació directa
- Reunions amb els educadors socials al centre social
- Diari personal
INDICADORS DAVALUACIÓ
L’avaluació sobre les habilitats socials que necesiten treballar els alumnes venen donades per la tutora, ella ha estat la encarregada de determinar quines són les habilitats que més manquen i les que més s’han de treballar.
FASE 2 : Selecció de l’alumnat DATA: presentació del preprojecte- principis de Març HORES: 2-3
Objectius: Selecció dels alumnes objetes del programa, comunicación a l’alumna en pràctiques i a l’orientador
Destinataris/àries: grup d’alumnes, tutor dels alumnes, alumna en pràctiques, orientador del centre.
ACTIVITATS I CONTINGUTS
- Anàlisi de les reunions i entrevistes amb la tutora i el psicopedagog
- La tutora és l’encarregada de seleccionar als alumnes de seleccionar als alumnes
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
Recollida d’informació de la fase 1, observació directa per part de la tutora ja que és ella la que que més els coneix i pert tants la que ha seleccionat als alumnes. Ja que el programa sorgeix com una necesitat de centre eels alumnes ja estaven en certa manera seleccionats, encara que no de manera oficial.
INDICADORS DAVALUACIÓ
Mateixos indicadors que a la fase 1. L’avaluació en aquesta fase és previa al meu programa i ve donada pels tutors dels alumnes
FASE 3 : Comunicació a les famílies DATA: 1-16 HORES: 1
Objectius: informació i implicació de les famílies
Destinataris: famílies dels alumnes
ACTIVITATS I CONTINGUTS
Informació i assesorament telefònic, escrit o presencial amb les famílies
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
S’ha enviat una carta d’autorització i informació a les families per que es retorni signada al centre autoritzant l’assistència dels seus fills/es al programa.
INDICADORS DAVALUACIÓ
- Grau d’ implicació i interès de les famílies dels alumnes.
- Grau d’acord o desacord de les famílies dels alumnes.
 
FASE 4 : Assistència a un grup on es treballen habilitats socials DATA: 14 de Febrer -29 de Març HORES: 28
Objectius: observar com es realicen les sessions, recollir informació, participar activament, el·laborar les activitas que es portarán a terme a les meves sessions.
Destinataris: alumna en pràctiques
ACTIVITATS I CONTINGUTS
- Assistència i anàlisi de les sessions.
- Reunions amb els educadors socials que porten a terme el programa per preparar les sessions al centre social on treballen
- Anar preparant les meves sessions d’intervenció.
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
- Observació directa
- Informació que em faciliten els educadors socials i el meu tutor sobre habilitats socials (teoria, activitas, sessions, test, power.point, etc)
- Diari personal
INDICADORS DAVALUACIÓ
No hi ha evaluació en aquesta fase ja que no és cap fase del meu programa.

La fase anomenada fase 4 es dona al mig de la realització del meu programa. Aprofitant que un grup d’educacdors socials (del centre social Jose Villareal del districte d’Arganzuela de la Comunitat de Madrid) estan portant a terme una serie de sesions on es treballen les habilitats socials Aamb dos grups de primer de l’ESO, el meu tutor ha cregut convenient que abans d’intervenir amb el meu grup col·labori amb els educadors socials en els grups que ells estan treballant. El seu programa constarà de 7 sessions amb cada grup i durarà fins a finals de març. S’intervé els dimarts amb un grup i els dijous amb l’altre. Cada sessió serà de 14’15 a 15’10. A més per a preparar les sessions de cada dia s’asisteix a les reunions que es fan al centre social per acordar que es farà a cada sessió, ja que es programen setmanalment. D’aquesta manera, es pren més contacte amb les pràctiques que es realitzaran al centre aprenent i treballant conjuntament amb educadors socials que porten a terme un programa molt similar al meu.
 
FASE 5 : El-laboració del programa i les sessions DATA: inici de l‘assignatura- finals de Maig HORES: treball continu al llarg del cuatrimestre (20-25 hores de preparació de sessions, treball de les PACs,etc)
Objectius: el·laboració de la PAC1: definir més concretamente el preprojecte i el·laborar les sessions que es portaràn a terme AMB el grup
Destinataris/àries: alumna en pràctiques, subjectes del programa
ACTIVITATS I CONTINGUTS
Trobar informmació sobre activitas que treballin les diferents habilitas socials que es volen treballar, seleccionar les activitas i concretar les que es realitzaràn a cada sessió.



INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
Búsqueda d’informació a la web, intercanvi d’informació amb els educacdors socials i el tutor de centre (proposar activitas, acordar activitas, valorar diferents opinions, elaborar activitas entre tots…).
INDICADORS DAVALUACIÓ
L’avaluació d’aquesta fase es realitzarà al final del programa avaluant diferents indicadors: temps, espai, participació dels agents, motivació, treball de l’orinetador,etc.


FASE 6 : Sessions, intervenció amb el grup DATA: 22 de Març- 31 de Maig HORES: 11
Objectius: entrenament al grup en habilitas socials (l’assertivitat)
Destinataris/àries: alumnes d’un grup de primer curs de l’ESO
ACTIVITATS I CONTINGUTS
Es realitzaràn 11 sesions amb el grup d’intervenció des del dia 22 de març fins al dia 31 de maig. Les sessions es realitzaran cada dijous de 12’10 13’10
Sessions: veure ANNEX

INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
- Fitxes corresponents a cada sessió
- Test inicial sobre assertivitat
- Power point corresponent al programa
- Observació directa
- Role playing
- Tècniques de control emocional
- Diari de pràctiques (blog)
INDICADORS DAVALUACIÓ (a cada sessió s’estableixen quins seràn els indicadors específics de cada activitat que corresponden AMB els objectius formulats)
Indicadors d’avaluació del test inicial
Observació directa
Fitxes dels alumnes




No hay comentarios:

Publicar un comentario