FASE
1 : Recollida
d’informació DATA: presentació del Pre-projecte -principis
de Març HORES: 10
|
-
Objectius: Recollida d’informació
-
Destinataris/àries: alumne en pràctiques, tutor dels alumnes i
tutor de l’alumne en pràctiques
|
ACTIVITATS
I CONTINGUTS
|
-
Reunió
amb l’orientador del centre (tutor de pràctiques)
-
Reunió amb la tutora del grup d’alumnes
-
Assistència als grup d’habilitats socials amb els que s’està
treballant actualment al centre
-
Reunions amb els educadors socials que porten els grups
d’habilitats socials del centre ja existents
|
INSTRUMENTS
I/O TÈCNIQUES
|
-
Reunió-entrevista
amb l’orientador
-
Reunió-entrevista amb la tutora del grup
-
Observació directa
-
Reunions amb els educadors socials al centre social
-
Diari personal
|
INDICADORS
D’AVALUACIÓ
|
L’avaluació
sobre les habilitats socials que necesiten treballar els alumnes
venen donades per la tutora, ella ha estat la encarregada de
determinar quines són les habilitats que més manquen i les que
més s’han de treballar.
|
FASE
2 :
Selecció de l’alumnat DATA: presentació del preprojecte-
principis de Març HORES: 2-3
|
Objectius:
Selecció dels alumnes objetes del programa, comunicación a
l’alumna en pràctiques i a l’orientador
Destinataris/àries:
grup d’alumnes, tutor dels alumnes, alumna en pràctiques,
orientador del centre.
|
ACTIVITATS
I CONTINGUTS
|
-
Anàlisi
de les reunions i entrevistes amb la tutora i el psicopedagog
-
La tutora és l’encarregada de seleccionar als alumnes de
seleccionar als alumnes
|
INSTRUMENTS
I/O TÈCNIQUES
|
Recollida
d’informació
de la fase 1, observació directa per part de la tutora ja que és
ella la que que més els coneix i pert tants la que ha seleccionat
als alumnes. Ja que el programa sorgeix com una necesitat de
centre eels alumnes ja estaven en certa manera seleccionats,
encara que no de manera oficial.
|
INDICADORS
D’AVALUACIÓ
|
Mateixos
indicadors que a la fase 1. L’avaluació
en aquesta fase és previa al meu programa i ve donada pels tutors
dels alumnes
|
FASE
3 :
Comunicació a les famílies DATA: 1-16 HORES: 1
|
Objectius:
informació i implicació de les famílies
Destinataris:
famílies
dels alumnes
|
ACTIVITATS
I CONTINGUTS
|
Informació
i assesorament telefònic, escrit o presencial amb les famílies
|
INSTRUMENTS
I/O TÈCNIQUES
|
S’ha
enviat una carta d’autorització i informació a les families
per que es retorni signada al centre autoritzant l’assistència
dels seus fills/es al programa.
|
INDICADORS
D’AVALUACIÓ
|
-
Grau d’
implicació i interès de les famílies dels alumnes.
-
Grau d’acord o desacord de les famílies dels alumnes.
FASE
4 :
Assistència a un grup on es treballen habilitats socials DATA:
14 de Febrer -29 de Març HORES: 28
|
Objectius:
observar com es realicen les sessions, recollir informació,
participar activament, el·laborar les activitas que es portarán
a terme a les meves sessions.
Destinataris:
alumna en pràctiques
|
ACTIVITATS
I CONTINGUTS
|
-
Assistència
i anàlisi de les sessions.
-
Reunions amb els educadors socials que porten a terme el programa
per preparar les sessions al centre social on treballen
-
Anar preparant les meves sessions d’intervenció.
|
INSTRUMENTS
I/O TÈCNIQUES
|
-
Observació
directa
-
Informació que em faciliten els educadors socials i el meu tutor
sobre habilitats socials (teoria, activitas, sessions, test,
power.point, etc)
-
Diari personal
|
INDICADORS
D’AVALUACIÓ
|
No
hi ha evaluació
en aquesta fase ja que no és cap fase del meu programa.
La
fase anomenada fase 4 es dona al mig de la realització del meu
programa. Aprofitant que un grup d’educacdors socials (del centre
social Jose Villareal del districte d’Arganzuela de la Comunitat de
Madrid) estan portant a terme una serie de sesions on es treballen
les habilitats socials Aamb dos grups de primer de l’ESO, el meu
tutor ha cregut convenient que abans d’intervenir amb el meu grup
col·labori amb els educadors socials en els grups que ells estan
treballant. El seu programa constarà de 7 sessions amb cada grup i
durarà fins a finals de març. S’intervé els dimarts amb un grup
i els dijous amb l’altre. Cada sessió serà de 14’15 a 15’10.
A més per a preparar les sessions de cada dia s’asisteix a les
reunions que es fan al centre social per acordar que es farà a cada
sessió, ja que es programen setmanalment. D’aquesta manera, es
pren més contacte amb les pràctiques que es realitzaran al centre
aprenent i treballant conjuntament amb educadors socials que porten a
terme un programa molt similar al meu.
FASE
5 :
El-laboració del programa i les sessions DATA: inici de
l‘assignatura- finals de Maig HORES: treball continu al llarg
del cuatrimestre (20-25 hores de preparació de sessions, treball
de les PACs,etc)
|
Objectius:
el·laboració de la PAC1: definir més concretamente el
preprojecte i el·laborar les sessions que es portaràn a terme
AMB el grup
Destinataris/àries:
alumna en pràctiques, subjectes del programa
|
ACTIVITATS
I CONTINGUTS
|
Trobar
informmació
sobre activitas que treballin les diferents habilitas socials que
es volen treballar, seleccionar les activitas i concretar les que
es realitzaràn a cada sessió.
|
INSTRUMENTS
I/O TÈCNIQUES
|
Búsqueda
d’informació a la web, intercanvi d’informació amb els
educacdors socials i el tutor de centre (proposar activitas,
acordar activitas, valorar diferents opinions, elaborar activitas
entre tots…).
|
INDICADORS
D’AVALUACIÓ
|
L’avaluació
d’aquesta fase es realitzarà al final del programa avaluant
diferents indicadors: temps, espai, participació dels agents,
motivació, treball de l’orinetador,etc.
FASE
6 :
Sessions, intervenció amb el grup DATA: 22 de Març- 31 de Maig
HORES: 11
|
Objectius:
entrenament al grup en habilitas socials (l’assertivitat)
Destinataris/àries:
alumnes d’un grup de primer curs de l’ESO
|
ACTIVITATS
I CONTINGUTS
|
Es
realitzaràn
11 sesions amb el grup d’intervenció des del dia 22 de març
fins al dia 31 de maig. Les sessions es realitzaran cada dijous de
12’10 13’10
Sessions:
veure ANNEX
|
INSTRUMENTS
I/O TÈCNIQUES
|
-
Fitxes corresponents a cada sessió
-
Test inicial sobre assertivitat
-
Power point corresponent al programa
-
Observació directa
-
Role playing
-
Tècniques de control emocional
-
Diari de pràctiques (blog)
|
INDICADORS
D’AVALUACIÓ
(a
cada sessió s’estableixen quins seràn els indicadors
específics de cada activitat que corresponden AMB els objectius
formulats)
|
Indicadors
d’avaluació
del test inicial
Observació
directa
Fitxes
dels alumnes
|
|
|
|
No hay comentarios:
Publicar un comentario